دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تاکید کرد: منبر، محراب و تربیون‌های نماز جمعه مقدس است و نباید از آن‌ها استفاده حزبی و سیاسی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، آيت الله سيد احمد خاتمي دوشنبه شب در آيين افتتاحيه سلسله نشست هاي طرح تقويت مبادي اعتقادي که با رويكرد سبك زندگي در مصلاي بزرگ امام خميني (ره)شهركرد برگزار شد طی سخنانی با اشاره به برخی از مولفه های سبک زندگی اسلامی اظهارداشت: قناعت كردن ، زندگي را پاكيزه مي كند و گواراترين زندگي را به همراه دارد.

آیت الله خاتمي با تشريح مولفه هاي زندگي قرآني تاكيد كرد:در جامعه ديني خانواده ها با يكديگر مشاجره و دعوا نمي كنند.

وي ،با قرائت احاديثي از پيامبر و ائمه اطهار عليهم السلام يادآور شد:زندگي بر اساس مولفه هاي ديني باعث تقويت ارزشهاي ديني در سطح جامعه مي شود.

از استفاده ابزاری از مقدسات پرهیز شود

براساس این گزارش: آیت‌الله احمد خاتمی عصر  دیروز نیز در آیین افتتاحیه بیستمین طرح تقویت مبانی اعتقادی با محوریت سبک زندگی دینی در دانشگاه شهرکرد اظهارداشت: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبه‌زدایی دینی از طرح‌های ارزشمند و ماندگار در این حوزه است و اساتیدی که برای این طرح دعوت شده‌اند از نخبگان فرهنگی کشور هستند.

وی افزود: از سوی دیگر موضوع سبک زندگی دینی یکی از موضوعات مهم و ضروری جامعه است که باید به نحو شایسته ای به آن پرداخته شود.

این استاد حوزه، با بیان اینکه سبک زندگی دینی در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف زندگی افراد جامعه باید تعریف و تبیین شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین این عرصه‌ها سبک برخورد با سلایق مختلف و جریان‌های گوناگون سیاسی از منظر دین است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به شرایط حاکم بر سلایق و جریان‌های سیاسی کشور، گفت: باید بررسی شود که شرایط موجود چه میزان با سبک زندگی دینی هماهنگ است، چراکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در عرصه اصلاح طلبي، برخي نظرات خود را وحي منزل مي دانند و در عرصه اصولگرايي نيز كساني دايره اصولگرايي را محدود كرده و آن را منحصر به خود مي دانند.

وی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری فتنه 88، اظهار کرد: بر اساس همین طرز فکر بود که فتنه 88 شکل گرفت چراکه فتنه‌گران سلیقه خود را بالاترین سلیقه میدانستند.

اصلاح‌طلبی مترادف فتنه‌گری نیست

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه اصلاح‌طلبی مترادف با فتنه‌گری نیست، تصریح کرد: من همه جا به صراحت گفته‌ام که بین اصلاح‌طلبی و فتنه‌گری مرز و تفاوت قائل هستم.

امام جمعه موقت تهران افزود: این در حالی است که در عرصه اصولگرایی هم افرادی هستند که آنقدر عرصه را تنگ کرده و با همین تفکر محدود افراد دیگر را میسنجند که این رویه و رفتار نیز با سبک زندگی دینی در تضاد است.

آیت الله خاتمی بر ضرورت صبر و بردباری در شنیدن حرف‌های مخالفان تاکید کرد و گفت: اجازه دهید مخالفان شما حرف‌هایشان را بزنند و در این رابطه کم‌حوصلگی نکنید.

وی، اصول را فدای فروع نکردن را از دیگر شاخص‌های سبک زندگی دینی در این حوزه دانست و افزود: در انتخابات اصولگرایان به این اصل بی‌توجه بودند و مسائل فرعی را فدای اصل اساسی کردند.

استفاده ابزاری از مقدسات،آفت جامعه دینی است

آیت الله خاتمی، استفاده ابزاری از مقدسات را یکی از آفت‌های جامعه دینی دانست و اظهار کرد: یکی از کارهای ناشایستی که صاحبان سلایق مرتکب آن میشوند همین مورد و ما نمونه آن را در فتنه 88 از طریق استفاده از عکس امام راحل از سوی فتنه‌گران شاهد بودیم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تاکید کرد: منبر، محراب و تربیون‌های نماز جمعه مقدس است و نباید از آن‌ها استفاده حزبی و سیاسی شود.

وی، همزیستی مسالمت‌آمیز را یکی از اصول اساسی سبک زندگی دینی برشمرد و تصریح کرد: افرادی که با یکدیگر اختلاف سلیقه و عقیده دارند باید به این اصل اساسی توجه ویزه‌ای داشته باشند.

تشريح زندگي ديني  دربیش از 90آیه قرآن

براساس این گزارش، آيت الله خاتمي هم چنین عصر دیروز در طرح آموزشي حيات طيبه فاطمي در شهر بروجن گفت: در فتنه ۸۸عده اي تندرو به دنبال به هم زدن و تخريب اعتدال در نظام جمهوري اسلامي ايران بودند كه ملت ايران در اين برهه، معتدل به تبعيت و همراه با ولايت حماسه ۹دي را آفريد.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان، با بيان اينكه ايران به عنوان يك جامعه اسلامي در جهان مطرح است، گفت: وضعيت حجاب در كشور بايد بهبود يافته ودیگر فرصت و جایی برای بد حجابي، بي بندو باري اخلاقي ، جسارت به آمران به معروف در جامعه اسلامي نباشد.

این استاد حوزه افزود:در قرآن كريم بارها به روي آوردن به سبك زندگي ديني اشاره شده و بيش از ۹۰ آيه در قرآن كريم نيز به تشريح زندگي ديني پرداخته است.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد براينكه سبك زندگي اسلامي از موضوع هايي است كه مورد تاكيد رهبري است، ادامه داد:براي داشتن جامعه اسلامي بايد قانون كشور، اسلامي، مجريان قانون مسلمان و سبك زندگي مردم جامعه اسلامي باشد.

وی تاکید کرد: در بحث قناعت بانوان جامعه اسلامي بايد بيشتر توجه داشته باشند و از چشم و همچشمي هاي طاغوتي باعث تلخي زندگي در خانواده هاي جامعه اسلامي مي شود برهیز نمایند.

خاطرنشان می شود: بيستمين دوره طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني با رويكرد سبك زندگي اسلامي با حضور انديشمندان ديني از روز گذشته به مدت يك ماه در دانشگاه شهركرد و مصلاي امام خميني (ره) اين شهر و مراكز شهرستان هاي چند گانه چهارمحال وبختياري برگزار مي شود.

انتهای پیام

313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha